Advertisement

Koji auto vozite?

Dzi

Administrator
Staff member
Kupio sam prije koji mjesec Skodu Octaviu. Model 2012, magicno crna
 

nedims

Software guru
Dzi...cestitam...auto je odlican. Sa srecom da ti bude voznja...i da dugo traje.
Ja sam ga gledao i bio blizu kupovine...ali, zakljucio sam...meni je on prevelik. Kod nas u Sarajevu je prisutan uzasan problem...Kradje i obijanje automobila, narocito Audi,Pasat,Golf,Skoda itd. Prijatelji su me ubjedjivali da kupim auto koji se ne krade...Pezo, Kia i sl. Ja se odlucio za Kia Rio Sport Sedan 2014 g..Garancija 7 godina uz neke silne popuste...skoro 4.ooo maraka. Bila akcija vezano za Svjetsko prvenstvo u nogometu. Kia je bila sponzor prvenstva i u to ime snizila cijenu automobila. Ja to iskoristio i nisam se pokajao.
 

Tablet

Software guru
Ja se odlucio za Kia Rio Sport Sedan 2014 g..Garancija 7 godina uz neke silne popuste...skoro 4.ooo maraka.
U tebe to pravo jeftino - ja bih prije rekao da je 40 000 maraka :D ako je 4 tisuće onda bi ja došao kupiti jedan :)
Dole se ne isplati kupiti novi auto bez kaska, tako da bi se usudio kupiti i Mercedes ali uz kasko osiguranje.
 

Tribanj

Software guru
Ford Sierra 2.0, godina proizvodnje 1988., prešao nešto više od 260.000 km. 26. rođendan slavi krajem jedanaestog mjeseca ove godine. Moja Sierra troši izmeđi 10 i 11 litara na 100 km.
 
Last edited:

zbracun

PC guru
Fabia 1.9 SDI 2004. Nije loša, malo troši. Stalno oštra vožnja, 4,7 l. Jedino fali još dosta konja da bi bila kak treba. Neće preko 180.
 

zava

Software guru
ockavia...nakon dugo razmisljanja uzeo BENZINCA ipak i necete vjerovat na tehnickom me prvi put nije zezo radi ispusnih plinova....nema vise dizelskih poprilicno bucnih i vibracijskih motora i odkazivanja turbo pumpe koja je kako kazu u servisu "poznata i standardna greska" dizelskih motora (koju naravno mi placamo)....i nikad vise u zivotu necu kupit dizela...

a tko se imalo razumije u matematiku zna da nakon 5 god sa dizelom i 5 god sa benzincom izadje na cistoj nuli....tko ne rado cu mu objasnit
 

Tablet

Software guru
a tko se imalo razumije u matematiku zna da nakon 5 god sa dizelom i 5 god sa benzincom izadje na cistoj nuli....tko ne rado cu mu objasnit
Opće je poznato da je benzinski motor bolji od dizelskog i da se puno manje kvari.
U startu je jeftiniji i treba ti manje snage nego kod dizela jer bolje startaju i povlače. Na kraju to sve izađe odprilike slično (zavisi koliko će vlasnik zadržat auto), ali veliki + je manje buke nego kod dizela, a kad su stariji auti u pitanju dizelaši imaju nemirne motore što nakon cca 200 tisuća km zna malo smetat
 

zava

Software guru
Opće je poznato da je benzinski motor bolji od dizelskog i da se puno manje kvari.
U startu je jeftiniji i treba ti manje snage nego kod dizela jer bolje startaju i povlače. Na kraju to sve izađe odprilike slično (zavisi koliko će vlasnik zadržat auto), ali veliki + je manje buke nego kod dizela, a kad su stariji auti u pitanju dizelaši imaju nemirne motore što nakon cca 200 tisuća km zna malo smetat
tocno tako....jebem mu misa po 4000 € su benzinci jeftiniji u startu a razlika dizela i benzina u nekoliko lipa ...pa racunaj koji pocetni budzet ti ostaje...ali najveca je razlika na tehnickom...prolazis ko da imas hibrida ...dok na dizelu ako nista ispusni plinovi su tu.....
 

Dzi

Administrator
Staff member
Razlika u litri je u prosjeku recimo 40 lipa, ali benzinac i troši više. Recimo da je razlika 2 litre više u potrošnji. To je na 100km 13.4kn razlike cca, odnosno 2.7k godišnje više za one koji prelaze oko 20.000 km godišnje. Najvjerovatnije je možda i veća razlika u potrošnji goriva.
 

Tablet

Software guru
Sad da razjasnimo stvar pošto znam oko auta dosta, ovo gore sam mislio da govorimo o starim autima :)

Jedno je kad se priča o dizelu i benzincu starih tipa motora, a jedno ako pričamo o novim generacijama motora jer se tu priča skroz okreće u stranu dizela.

Novi automobili

Današnji dizel je u potpunosti isplativiji od benzinca iz jako puno razloga. Na stranu benzinca mogu stat samo u slučaju ako vozač prolazi iznimno malo kilometara godišnje (npr. najviše 10 tisuća) jer mu se ne isplati davat 30tak tisuća kuna više za dizela ako stvarno malo prelazi. Uz to i servis je nešto jeftiniji i manje se benzinac (više ne kao prije, ali opet dosta) kvari. Današnji dizelski motori su nasprem unazad 10 godina iznimno napredovali i više ih se ne može uspoređivati sa starim dizelašima koji su se tresli, vibrirali i jako kvarili. Novi dizelaši su samo neznatno bučniji od današnjih benzinaca i tu se po svemu vidi veliki napredak u dizela. Dizel dosta manje troši, zato kažem benzinac se isplati ako vozač stvarno jako malo kilometara prelazi i nema trenutno dati toliko novaca koliko dizel košta. Mali + za benzince je i bolja startnost i što je motor lakši od dizelskog, ali na puno kilometara dizel je sigurno isplativiji, naravno ako će ga korisnik imat više od 5 godina. I sami ste primjetili da novi dizelaši više ne ostavljaju oblak dima iza sebe - tako da vam to sve govori koliko je dizel napredovao. Ono što je važno dizelski motor ima za čak 30% bolju iskoristivost nego benzinski motor, za 30% je bogatiji energijom, s njim se može prijeći i veća udaljenost, a imaju i više snage pa su upravo zbog tih činjenica skoro sva terenska vozila dizelaši. Dizel više ne zagađuje kao prije i skoro se približio benzincu, iako je benzinac još ispred. Veliki plus za dizel je naravno jeftinije gorivo, a ako ćete za 5 godina prodavati auto puno više ćete novaca moć dobiti za dizel nego za benzinca, benzincu čim ga kupite cijena pada za 15% više nego dizelu. Tako da još jedan dobar razlog za kupnju dizela jer puno ljudi nakon 5-7 godina prodaje svoje auto.

Benzinski motori jesu kvalitetniji, npr. 10puta je vjerovatnije da će se zapaliti dizelski motor nego benzinski, ali pošto je danas dizel napredovao razlika kvalitete nije ni približno kao prije, iako će dizel sigurno češće na servis nego benzinac. Prije su dizelski motori bili iznimno bučni, nakon određenih kilometara i nemirni s vibracijama, ali to nije više tako. Benzinci imaju brže grijanje i hlađenje i zimi nema problema s gorivom, ali dosta više troše. Prije se benzinac ponekad isplatio radi ugradnje plina, jer koliko znam na dizel se plin ne može ugraditi, a i plin više nije kikiriki. Za dizel veliki plus odnese naknadna prodaja, jer tu se dosta više novaca dobije, a i lakše ga je prodati.

Benzinac je jedino isplativ ako vozač ne prelazi više od 10 tisuća km/god, jer se manje kvari, jeftiniji servis, u startu daš 30tak tisuća manje, iako troši više goriva to je manja razlika nego prije 10 godina. U svim ostalim segmentima dizel je 100% isplativija kupnja, kada se kupuje novi auto. Što se tiče tehničkog benzinci uvijek lakše prolaze, tu govorimo o starijim autima (10tak i više godina).

Tko god kupuje novi auto i prelazit će 20tak tisuća godišnje preporučujem dizel jer su novi dizelski motori posve druga priča nego oni prije 10 godina.

Što se tiče tehničkog

Najbolji trik za proć na tehničkom s dizelom je par dana prije na autocesti dobro propuhat auto da se odčepi i na tehničkom je skroz drugačiji nego da ga se nije propuhalo na autocesti - praktički prolazi, dok onako ne prolazi pošto ga gradska vožnja uguši i sistem se zaguši. Stare dizele gradska vožnja (kreni - stani) doslovno ubija.
 
Last edited:

zava

Software guru
u vezi potrosnje nisi u pravu...ok ako uzimas gradsku voznju ali ja putujem bec - vinkovci cesto i na autoputu na 140 - 150 km/h potrosnja je zanemariva u razlici...isto tako i benzinci su napredovali....

a za tehnicki isto nisi u pravu...ok to za ispusne plinove to svi tako rade al je bolest,napominjem bolest sto se svaki put mora bas to napomenit na tehnickom...a to znaci da su dizelazi masniji prljaviji i za okolis losiji...da nepricam o zacepljenim diznama koje bas ti masni dizelasi redovno stopaju,nego sta kazes za turbo pumpe? ja sam imo passata i dva puta mi je turbo pumpa otisla,prvi sami jedini vlasnik bio!!

u servisu su mi hladno rekli da je to mana tog motora!!!!i to je to,plati i ko te hebe,

sad zboji to sve,te pripreme za tehnicki (jer trosis ko lud ta tri dana da bi ispuho te ispusne plinove) pa sve ostalo sto cesto ode od povecane vibracije motora...bla bla...padnes na isto

samo ostaje to zadovoljstvo sto si mirniji,manje stresa i zajebancije da bi proso tehnicki,sto je ipak najveca preednost
 

Tablet

Software guru
Uvijek ima faktor dodatno, način na koji voziš i kojom relacijom - naravno ja u te sitnice nisam upućen pa govorim općenito za najčešću vožnju, onu gradsku.

Ovo što ti pričaš o začepljenim diznama, turbini to vjerovatno govoriš o auto koji je star oko 10 tak godina ? I vjerovatno 1.9 ili 2.0 motor. U svakom servisu znaju da je to mana tih motora, ali onih starih, a ja sam cijelo vrijeme pričao o novim koji su različiti i puno su bolji, evo samo jedan primjer - novi motori više nemaju mehaničko ubrizgavanje goriva nego sad elektronsko. Više ne dolazi da mehanika pošalje previše goriva motoru i nestanu vibracije, zagušenje i veliki oblak dima kao što se događalo prije u starijih auta, evo samo u tom jednom segmentu novi motor je već 10 puta bolji od prijašnjeg.

Što se tiče turbine - pa neko pravilo je da se turbina reparira/servisira nakon svakih 100 tisuća kilometara, naravno nekom izdrži kraće nekom duže (zavisi o načinu vožnje), ali odprilike svako toliko torbina mora na servis i to je tako. Što se tiče dizni, pa eto samim time što stariji motori nemaju elektronsko ubrizgavanje goriva sve ti govori, dizne se svima bar jednom začepe i to svatko doživi.

Mislim da sam ipak gore sve u pravu, samo možda iz nekog kuta gledišta nisu uzeti svi aspekti razmatranja. I dalje tvrdim da se većini ljudi isplati kupit dizel ako mogu jer je to potpuno drugačiji motor nego onaj u passatima prije 10-tak godina, ali ostaje činjenica da je benzinski motor i dalje korak ispred dizelskog po pitanju kvalitete i kvarova, to ne osporavam.

Primjer:
  • Stavi stari dizel Passat pored novog Passata i upali oba auta. Samo u buci motora ćeš vidjeti koliko je dizel motor napredovao.
  • Nek netko uđe u oba auta i nek starta jače uz neko brdo, opet ćeš vidjeti koliko je novi dizel po pitanju oblaka dima napredovao.
 

zava

Software guru
sve u svemu izbor auta je totalna stvar ukusa...i naravno mogucnosti,ali ja sam def ljut na dizelase...
 

Tablet

Software guru
sve u svemu izbor auta je totalna stvar ukusa...i naravno mogucnosti,ali ja sam def ljut na dizelase...
I ja sam ljut na dizelaše, ali stare jer se istrošiš na popravak :) na kraju krajeva sve to izađe kako imaš sreću s autom
 

zava

Software guru
I ja sam ljut na dizelaše, ali stare jer se istrošiš na popravak :) na kraju krajeva sve to izađe kako imaš sreću s autom
e ima i toga! ja sam onog svog novog kupio 2004 g i do 2012 dvije turbine otisle,da sam samo malo bogatiji zapalio bi ga
 

Tablet

Software guru
Turbina jako zavisi od načina vožnje, ali ona svakih 100-130 tak tisuća treba ić na reparaciju. Ima ljudi kupe polovni auto ne trebaju ništa mjenjat sljedećihpar godina, ima koji kupe pa sutradan moraju dat još 10 tisuća kuna. Kod rabljenih segment sreće je jako velik :)
 

Tablet

Software guru
nema ocrni me tablet sad ce rec i da neznam vozit :p
Hahaha, imaš ljude koji agresivnije vole startat, malo nekad potegnut i općenito dinamičniju vožnju, a imaš one koji auto voze da nakon 10 godina ne promjene ništa veliko - voze ga polako ko suho zlato i naravno takvih je malo, ali imam susjeda čija Octavia stara 10 godina izgleda kao da je iz tvornice izašla :) Naravno oni pojma nemaju šta znači servisirat turbinu - u njih se motor tek počeo razrađivat :D
 
Top